Salgsvilkår på Holars AS nettside holars.no

Kunder (Installatører, elektrikere, svakstrømfirmaer, låsmontører, forhandlerbutikker)

Holars AS er grossist og totalleverandør av sikkerhetsprodukter. Når du registrerer deg på holars.no aksepterer du våre salgsbetingelser og vår personvernpolicy. Du bekrefter også at du er installatør, elektriker, svakstrømfirma, låsmontør eller forhandler med butikk, og at du har kompetanse for å montere og installere våre produkter. Vi leverer bare varer til firmaer som er registrert i foretaksregistret i Brønnøysund. Nye kunder må oppgi organisasjonsnummer. Kredittopplysninger innhentes alltid ved registrering. Alle som handler hos oss må ha fylt 18 år.

Personvernpolicy Holars AS.

Når du handler hos oss oppbevarer vi blant annet navn, adresse, postadresse og mobilnummer. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg, og for å kunne kontakte deg i forbindelse med bestillingen. I vår personvernpolicy kan du lese om hvordan vi beskytter personvernet ditt, og hvordan vi lagrer dine personlige opplysninger når du handler hos oss. Når du registrerer deg på holars.no godtar du behandling av dine personlige opplysninger, som angitt i vår personvernpolicy.

Priser og spesifikasjon.

Holars AS er grossist og totalleverandør av sikkerhetsprodukter. Alle priser på holars.no vises i Norske kroner ex.Mva. Emballasje, frakt og miljøgebyr inngår ikke. Prisene er oppgitt som netto til forhandlere. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling, forandre priser, komponent spesifikasjon og fabrikat uten å på forhånd meddele dette.

Valutaregulering

Ved en endring av valutakurser i forhold til norske kroner overstigende 3% kan prisene justeres uten å på forhånd varsle kjøper.

Betaling (Faktura – Kontant – Kontantfaktura – Kort)

- Faktura (14 dagers kreditt)

Holars kan etter søknad om å bli kunde gi 14 dagers kreditt. For at kreditt skal gis må kredittopplysninger innhentes. På alle bestillinger som blir bestilt over telefon tar vi 30,- for manuell håndtering.

Ved å handle i nettbutikken slipper du betale for manuell håndtering. Alle kunder får automatisk tilsendt faktura via e-post, og kunden kan finne alle sine fakturaer under ”mine fakturaer” når kunden er innlogget på holars.no. Kunden kan også logge inn på sin side og bestemme hvilken e-postadresse fakturaene skal sendes til.

Ved forsinket betaling sender vi ut påminnelse, purregebyr og inkassovarsler. Lovbestemte gebyrer kan påløpe.

- EHF faktura (Elektronisk fakturering)

Vi kan sende EHF faktura etter de kravene som statlige etater, kommuner og skoler har. For at EHF faktura skal brukes og aktiveres, må kunden legges opp som EHF kunde i vårt system. Kontakt oss på info@holars.no for mer informasjon.

- Kontant:

Kunder som ikke får kreditt hos oss kan betale ”kontant”. Med kontant betaling må kunden betale fakturaen på forskudd. Når pengene er på vår konto sendes varene.

- Kontantrabatt, 2% med 3 dagers faktura.

Kunder som har fått innvilget kreditt kan bestille varer med 2% kontantrabatt. Betingelsen for denne rabatten er at man klarer å betale raskt, slik at pengene er på vår konto senest tre dager etter at fakturaen er sendt. Hvis det viser seg at innbetalingene ikke kommer i tid så kan dette tilbudet falle bort i fremtidige bestillinger. Denne rabatten gis kun når betalingen sendes direkte til vår bankkonto, og gjelder ikke hvis man betaler med kredittkort.

- Kortbetaling - VISA/MASTERCARD (DIBS)

Din kortbetaling er sikret gjennom at Holars AS bruker DIBS (www.dibs.no) som betalingstjeneste. DIBS-systemer er godkjent av Norske banker og sertifisert etter PCI DSS av VISA og MasterCard for å overføre betalingstransaksjoner i høyeste sikkerhetsklasse. All kommunikasjon mellom butikken og banken din styres av DIBS og krypteres via Secure Sockets Layer (SSL). For å se at betalingen skjer på en sikker side, kan du se at adressen på betalingssiden starter med https: //, samt at en hengelås vises i nettleseren din. Holars AS har dermed aldri tilgang til kortinformasjonen, og kan derfor ikke registrere eller lagre kortinformasjonen din. Når en bestilling gjøres med DIBS, legges det til 120 kr i fraktgebyr på ordren.

Levering / Frakt.

Når du gjør en bestilling hos oss leveres pakken din med posten/bring som bedriftspakke dør til dør (standard), eller som servicepakke (sendes til nærmeste postkontor). Ekspress over natt er også noe vi tilbyr. Kontakt oss via telefon hvis dette er ønskelig. Hvis varene ikke finnes i lager, men må bestilles, sendes disse etter hvert som vi får de på lager. Samlet levering er også mulig, men dette må meldes fra ved bestilling.

Frakt forsikring.

Alle våre leveringer skjer fra vårt lager på Minnesund. Vi har tegnet en fraktforsikring som debiteres automatisk med 0,6% av nettobeløpet på fakturaen. Kunder som ikke ønsker dette må oppgi dette skriftlig.

Miljøgebyr.

Miljøgebyr debiteres på alle varer automatisk med 0,4% av nettobeløpet. Røykvarslere debiteres med 2 kr per optisk røykvarsler og 4 kr per ionisk røykvarsler.

Salgspant

Selger har eiendomsretten til solgte varer frem til disse er helt betalt. Selger kan hente sine varer i kjøpers lager hvis betaling ikke skjer til avtalt tid. Det tas SALGSPANT med referanse til panteloven §3-14til §3-22 i de/den solgte gjenstand(ene/en) inntil betaling har funnet sted i sin helhet, jfr. Tvfl.§215a.

Morarenter

Ved betaling etter forfall påløper gjeldene morarente mellom næringsdrivende.

Garanti mot fabrikasjons feil.

På alt materiell gis 12 mnd. garanti mot fabrikasjonsfeil regnet fra leveringsdato. Ved feilaktig bruk, feilkobling eller ved inngrep i materiellet bortfaller garantien. Garantien omfatter bare reparasjoner eller utbytte av feilaktig materiell. Feilaktig materiell skal sendes til vårt lager i Minnesund sammen med vår reklamasjonslapp. På lappen skal det fremkomme en tydelig beskrivelse av feilen. Hvis nevnt beskrivelse mangler, vil enheten bli sendt i retur. Vi refunderer ikke for utgifter for arbeid og reiser ved bytte av feilaktige komponenter uansett hvor og hvordan dette skulle inntreffe. Feilaktig komponent må returneres oss før vi kan sende en eventuell erstatning. Minimum debitering ved service er Kr 350.- Kunde betaler kostnader for frakt til Holars ved garanti reparasjoner, Holars dekker porto retur tilbake til kunde.

Last ned reklamasjonsskjema her.

- Returadresse:

Holars AS

Trondheimsvegen 590

2092 Minnesund

NB! (Reklamasjoner som ikke har reklamasjonslapp blir liggende til reklamasjonslapp kommer inn)

Retur eller bytte av kurante varer.

Bestilte, kurante varer kan ikke returneres eller byttes annet enn etter spesiell avtale. På eventuell kreditnota trekkes alltid 20 %. Kunden må alltid stå for hele transporten og forsikringen.

Mottagelse kontroll.

Ved mottagelse av varer er kjøper pliktig til straks å kontrollere disse. Eventuelle feil, mangler eller transportskader ved leveringen skal straks og innen 8 dager fra mottagelsen meddeles oss. Transportskader må straks meldes til transportør f.eks. mottakers postkontor.

Rabatterte produkter / Kategori lagersalg.

Produkter med rabatt over 40% har bare garanti at de fungerer ved mottak, ikke 12 måneder slik andre produkter har. Rabatter gjelder bare på utvalgte produkter så lenge de finnes igjen i lager.

Nyhetsbrev.

Da du registrerer deg som kunde, får du valget om du ønsker å motta nyhetsbrev. Du kan også registrere deg til nyhetsbrevet, selv om du ikke registrerer deg som kunde. Når du registrerer deg til nyhetsbrevet, gir du samtykke til at vi får bruke din epost for å sende nyhetsbrev, reklame, produktnyheter, pristilbud og lignende. Vi sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i uken. For å avregistrere seg klikker du lengst nede i mailen på avregistreringsknappen.

Cookies / informasjonskapsler på holars.no

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg så bra erfaring som mulig. En informasjonskapsel (cookie) er en tekstfil lagret på datamaskinen, slik at du for eksempel kan legge til et produkt i handlekurven. Hvis du ikke vil bruke informasjonskapsler, kan du deaktivere informasjonskapsler i nettleserens innstillinger.

Øvrig

Fakta og prisinformasjon er gitt med forbehold om trykkfeil, prisøkninger fra leverandøren, feil spesifikasjoner, etc.

Holars AS forbeholder seg retten til å endre all informasjon, inkludert men ikke begrenset til; priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud uten varsel.

Publiserte dokumenter, bilder, fakta og prisinformasjon etc. kan inneholde tekniske eller grafiske og typografiske feil. Holars AS frasier seg ansvar for slik informasjon, samt annen informasjon og / eller dokumenter innenfor eller knyttet til denne publikasjonen.

Ved bestilling vil en ordrebekreftelse bli sendt via e-post. Ordrebekreftelse skal anses som informasjon om innholdet i bestillingen. Vær oppmerksom på at priser og leveringsvilkår kan avvike fra bestillingsinformasjonen i bestillingen.

Force majeure, Holars AS kan ikke holdes ansvarlig for hindringer utenfor vår makt, for eksempel produksjonsforstyrrelser, lynnedslag, langvarig strømbrudd, streiker, krig eller andre uforutsette hendelser.